NISIP DE FUM …

In visul meu tiganesc, mi se aratau caravane miscatoare … ca furnicile mergind, una cu capul in fundul celeilalte … fara o tinta fixa … daca prima o lua la stinga si urmatoarea o lua la stinga si asa mai departe, pina la ultima care o lua si ea la stinga … toate carind ceva, un bob de orez, o firimitura de piine, un picior de gindac, o picatura de roua … truda lor parea un perpetuum mobile, tic, tac, tic, tac … mergind, si balanganindu-se care mai de care, … dar tinind ritmul si pasul „cu stingul pe toba!”

Tot asa si noi, tiganii pribegiti prin trombele de praf, plecati dintr-o tara-ndepartata … a carei obiceiuri si imagini au ramas matritza creierului nostru … de atitea secole de miscare … fara o directie anume … trecind continente, riuri, munti, galaxii cu stele, cautind ceva anume … fara sa stim ce. Ce idealuri neatinse, sau gata sa fie atinse ne-au intins capcanele plecarii … cind toti se aciuau undeva in vremuri tulburi, noi ne luam castroanele si cortul si eram bine plecati!?

Oare de ce am plecat ….??? Poate numai pentru faptul ca ne impingea nomaditatea noastra din tarele strabune, sau pentru ca sperantele intr-o viata mai buna erau ca si pasarile calatoare … aratindu-ne directia? Sperante … pasari albe … visuri … curg in singele nostru ancestral, ca picaturi albe pe un fond rosu aprins. Am ajuns sclavii Europei, am muncit ca sclavi pe la toate Curtile boieresti ale Imperiului Bizantin …  fiind „atzinganoi”… am gasit tari pe care le-am fi putut numi „acasa” … dar ele nu ne-au vrut, cladind ziduri enorme de Cetate … ziduri de piatra si ziduri de preconceptii … sintem in continuare prizonierii Planetei Albastre… de ce noi?

E o noua zi. Vintul adie aducind miros de praf reavan dinspre Rasarit. Imi ridic capul de pe perna, gindindu-ma la reintoarcerea in Romania … ce containere sa inchiriez, cam ce afacere sa incep … e vis sau realitate ??? … iar am visat caravane, iar am narile pline de miros de pamint galben … dar eu nici macar nu sint tigan, sau poate?! Mi-am facut si DNA-ul, sau testul de istorie ancestrala personala, sau ce fel de singe curge in venele mele … ei, na! Rosu … ce fel de singe sa curga …?! Cert e ca mental, sau in adincul inimii sint! Si o data cu ei ma invirt si eu pe sfera Globului Pamintesc, cautind mereu si mereu mirosul patriei …

NISIP DE FUM

De Adrian Berinde

Nu mai ştim ce vrem de mult, de când am plecat,
Iar s-a înnoptat de frig, oricât ne-am luptat.
Caravana noastră merge înspre nicăieri,
De atâtea rugi strigate-n depărtări, spre alte zări…
Suntem obosiţi de-atâta drum, de-atâta fum,
Nu mai înaintăm, e totul scrum… Nisip de fum…

Păsări albe zboară-n jurul nostru, ca într-un cerc
Şi plouă cu speranţa
Că-ntr-o zi se va sfârşi, într-o zi vom reveni…

Vântul ne-a trezit în zori, ca un praf grăbit,
Cerul se uita la noi, dinspre răsărit.
Nu mai ştim să fim ce ştim, ne uităm prin noi…
Nu vedem nimic din ce vedem, din ce credem.
Suntem obosiţi de-atâta drum, de-atâta fum,
Nu mai înaintăm, e totul scrum… Nisip de fum…

Păsări albe zboară-n jurul nostru, ca într-un cerc
Şi plouă cu speranţa
Că-ntr-o zi se va sfârşi, într-o zi vom reveni…

Suntem noi, zburând în jurul nostru, ca într-un cerc
Şi plouă cu speranţa
Că-ntr-o zi se va sfârşi, într-o zi vom reveni …

Multumiri speciale pentru Laco Jimi, Calin Deac, Daniel Pasc si Sandy Deac (voci aditionale).
Category
Music
License
Standard YouTube License

(Adrian Berinde & Laco Jimi „NISIP DE FUM” 2013)

Published on Aug 13, 2013

Lasă un răspuns

