Babele … care este Baba ta?

Babele ...  care este Baba ta?

Hmmm …. numarul meu preferat e zece … dar cum in traditia Babelor nu avem decit noua, ar trebui sa-l aleg pe noua. Nope, nu-mi place … imi plac numerele rotunde, poate cu sot, mai complexe. Deci ce sa-mi aleg? Oricum Baba numarul noua e aleasa de un prieten deja … pe urma spune ca-l copiez! Oricum e data de doi, deci pe unu l-am scapat, care de altfel a fost si frumos … iar de doi stiu sigur ca va fi urit si va ninge … deci slabe sanse. OK, am sa aleg saptele … aduce noroc la evrei, chit ca traditia e Crestin romaneasca.

Cele noua Babe sint de fapt una si aceeasi, dar in diferite ipostaze …Niciodata nu mi-a placut legenda despre Baba Dochia. Chiar daca a fost rea cu nora ei, de ce a trebuit sa moara? Se spune ca o baba avea o nora, pe care o napastuia ori de cate ori i se ivea ocazia. Pe la 1 martie, Baba Dochia o face lata rau si isi trimite nora sa spele lana, dar nu oricum, ci din neagra sa o faca alba. Nora este protejata de un inger care ii da o floare alba si ii spune sa spele lana cu ea. Cind Baba Dochia vede floarea ea crede ca a venit primavara si decide sa plece cu oile la munte.

Ea isi pune noua cojoace de blana si urca cu oile la munte. Intre timp, natura capricioasa ii face de petrecanie si Baba Dochia e prinsa de un ger napraznic, impreuna cu oile ei. Dumnezeu a transformat-o in stanca, ca sa ramana amintire.

Ma contrariaza sfirsitul legendei foarte tare … eu stiind ca Dumnezeu e milostiv, si poate sa-i dea o lectie de bun simt fara sa-i ia viata. Si mai ales ca pedepseste si mioarele care sint cele mai blajine animale. „Ochi pentru ochi, dinte pentru dinte” … bun, dar asta se practica dupa Vechiul Testament.
Offf … traditia romanesca este de multe ori prea stricta … macar legendele sa fie mai umane, ca viata de zi cu zi este care pe care.

4 gânduri despre „Babele … care este Baba ta?

  1. hmm, si pe mine ma tenteaza intotdeauna „baba” de zece. acuma, citind articolul tau, cumva parca mi-am dat seama si de ce: toate celelalte sunt luate 🙂

Lasă un răspuns

